ناصر عبدالهی...

 

بندر میوزیک: بندر میوزیک یکی از دوستان بسیار خوب من است که در مورد موسیقی هرمزگان می نویسد. او با توجه به سنش اطلاعات خیلی خوبی از موسیقی هرمزگان دارد که البته گاهی انرا با سلیقه اش تلفیق می کند.ولی در کل کار او برای من خیلی ارزشمند است. دیروز مطلبی در مورد ناصر عبدالهی نوشته بود که مرا واداشت جوابیه ای برای این مطلب بنویسم. البته این بدان معنا نیست که من چشم بسته تمام کارها و حرفهای ناصر را قبول داشته باشم چنانکه در این نوشته از او هم انتقاد کرده ام. ولی این روزها ناصر مورد بی مهری خیلی ها قرار گفته است که امیدوارم منشا آن چیزی جز سلیقه شخصی افراد و نکات فنی چیز دیگری نباشد.
......................................................................................................................

محله سید کامل:
دوستم ناصر را مایه شرمساری استان هرمزگان می داند و یکی از دلایلش هم این است که ناصر در محله سید کامل به دنیا آمده و سنی می باشد. باید بگویم که محله سید کامل از قدیمی ترین و هنرمند خیز ترین محله های بندرعباس می باشد. به خصوص در زمینه موسیقی که به جرات می گویم بسیاری از خوانندگان و نوازندگان خوب استان در این محله تقریبا فقیر نشین پا گرفته اند. در مورد سنی بودن ناصر هم دو نکته باید بگویم اول اینکه مگر تمام خوانندگان خوب دنیا شیعه هستند؟ و دوم کار علی ای احمد ثانی ناصر را گوش بدهید . به جرات می گویم تاثیر گذارترین و قوی ترین کاری که در زمینه موسیقی پاپ در مدح امام علی (ع) ساخته شده همین کار است.

آسمون ابری: ناصر قبل از آسمون ابری ، با شهلا ، مزن سنگ و ... معروف بود. او در هفده سالگی یکی از معروف ترین خوانندگان بندر بود و حتی او را برای مراسم به دیگر شهرستانها هم می بردند.درست دو سال قبل از به دنیا آمدن شما دوست عزیز.و البته او کارش را با کاست حقیقت دارد و بعد از آن عشق است و سپس با دوستت دارم ادامه داد. و در ضمن این یکی از افتخارات ناصر است که کارش را با خوانندگی در مجالس عروسی آغاز کرد. و چه سختی هایی که برای رسیدن به هدفش نکشید. و این نه مایه شرمساری ناصر است نه هرمزگان . فراموش نکن که امروز محبوب ترین خواننده هرمزگان کسی است که مجالس عروسی را می گرداند.( محمد روهنده)

ناصر با ایمان: او فقط ترانه ناز اتکه را به خدا نسبت داده .دو حالت بیشتر ندارد او او با ایمان است .که این خیلی خوب است و یا به قول شما تظاهر می کند . که اگر این دومی هم درست باشد نمی شود او را سرزنش کرد چون باید اینگونه باشد. منظورم را فهمیدی؟...

بوی شرجی: کاش حداقل توضیحات این کاست را به دقت مطالعه می کردید و بعد راجع به آن می نوشتید. ترانه ناز اتکه از استاد سنگبر نیست. ترانه غصه هم از مرحوم منصفی نیست . بلکه همان طور که در توضیحات این کاست هست و همه هم می دانند این ترانه از استاد قویدل و آهنگش هم از مهندس علوی می باشد. و در مورد اسامی ناشناس در کاست هوای حوا باید بگویم صالح آتون یکی از پیشکسوتان موسیقی استان هستند و شاید برای شما ناشناس باشند و الا...

پشت این پنجره ها: ناصر در برنامه پنجره حرفهایی زد که بیشتر به درد برنامه های طنز می خورد . ولی او هرگر به استاد منصفی توهین نکرد. این داستان سر دراز دارد.

اطلاع رسانی: شما دوست من حتی در مورد توضیحاتی که بر روی جلد کاست ناصر درج شده مرتکب اشتباه شده ای با این حال چطور به خود جرات می دهید که در مورد مسائل خانوادگی او هم این اشتباهات را تکرار کنید.

ناصر: او امروز زرنگترین خواننده پاپ ایران است. کاست هوای حوا علاوه بر موفقیت در فروش توانست دل دوستداران واقعی موسیقی را بدست بیاود . ناصر دیگر نمی خواهد تمام آهنگ ها را خودش تنظیم کند و تمام کارها ساخته های خودش باشند .او از آهنگسازان مختلف استفاده می کند تا کارش اسیر یکنواختی نشود. کارهای بندری کاست هوای حوا به خوبی توانست مردم ایران را با موسیقی مظلوم بندرعباسی آشنا کند. موسیقی که اکثر مردم تنها نامی از آن را به زبان می بردند و کسی متوجه تفاوت موسیقی بندرعباسی با موسیقی بندری نبود.ولی متاسفانه این روزها در هرمزگان بدگویی از ناصر بدون در نظر گرفتن نکات فنی شده یکی از نشانه های روشنفکری و سواد و ...در حالی که همه هم کارهای او را گوش می دهند و شاید نتواند ایرادی از نظر موسیقیایی بر آن بگیرند.

نظرات 22 + ارسال نظر
flasher پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 02:42 ب.ظ http://swf22.blogfa.com/

سلام بر سیاورش استاد بزرگ مرد محقق کسی که به فکر فرهنگ اصیل هرمز گانه

اگه باهات شوخی می کنم یا بد و بیراه بهت می گم به خاطر احساس صمیمیتی که با هات دارم یه وقت نا راحت نشی

این بار هم شاهکار کردی بهت پیشنهاد می کنم یه موسیقی اصیل هرمز گانی بزار تو وبلاگت تا جذاب تر بشه البته مطالب شما به خودی خودش هم جالبه اما اگه یه موسیقی بندری کنار باشه خیلی زیبا تر می شه .......هنوز همه مطالبت رو خوب تجزیه تحلیل نکردم بعدا دوباره نظر می دم فقط می خواستم اولین نفر باشم...............ممنون
فلشر

سلام...........من همیشه با حرفا و نظرات تو راحتم........کدوم محقق؟.......در مورد موسیقی هم خیلی وقته دارم بهش فکر می کنم.......فکر می کنم خودت باید زحمتشو بکشی.....ممنون بابت همه چیز به جر تعارفات...

ایمان ذاکری پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 02:53 ب.ظ http://mehr.sharif.edu/~zakeri

سلام...
با اولش کاملا موافقم...سنی بودن یا شیعه بودن یا کافر بودن ملاک خوبی و بدی کسی نیست چون دین و مذهب کاملا شخصی است...
اما من یه چیز رو می خوام بگم..چقدر از واقعیات ناصر عبداللهی آگاه هستید..نمی خوام چیزهایی که می دونم بگم فقط برید از اهل تسنن بپرسید..
یه چیزی که منو اذیت می کنه دخالت آقای عبداللهی در همه مسائل است..ایشان خودشونو بانی و نماینده فرهنگ بندر می دونن که اصلا اینجوری نیست...
از ایشون بخواهیم فقط خواننده و آهنگساز باشن..فقط و فقط....
این مشکل همه ماست که وقتی در یک موردی کسی بالا میده به خودش اجازه می ده در همه مسائل دخالت کنه...
ولی خواننده ای که هر چند من ازوشون بدم می آید ولی اینجا تو تهرون خیلی طرفدار داره و خواهش می کنم با ورود به زندگی خصوصی اون باعث نشیم که هاله کاذبی دور اون بوجود بیاد..
اون فقط یه اهنگسازه که تو کارش موفقه...
همین همین همین.....

سلام دوست عزیز من! امیدوارم هرچه زودتر بیای بندر و ببینمت..........ممنون نظر کاملی بود استفاده کردم............فقط اینو بگم که واقعیات ناصر چیزی جر صدا و اهنگ چیزی دیگری نیست.......من هم خیلی چیزها در مورد اون می دونم..ولی ...........به نظر من اون به هر حال نماینده موسیقی هرمزگان هست و تا حدودی هم می تونم بگم یه نماینه خوب که بهتر از بقیه تونسته موسیقی این منطقه رو به ایران نشون بده........من به نوبه خودم ازش ممنونم....و در مورد اینکه گفته بودی ازشون بخوایم فقط خواننده و اهنگساز باشن...باید بگم خب این تقصیر ما هم هست که ازشون چیزای بیشتر می خوایم... یه خواننده فقط یه خوانندس چه دلیلی داره ما بیاریمش توی یه فضایی و ازش بخوایم راجع به همه چیز نظر بده...بازم ازت ممنونم به خاطر همه چیز

یاس سفید* پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:04 ب.ظ http://yasesefid.blogsky.com

سلام
خبر نگار جوان
خیلی عالی بود
خسته نباشید

امیر پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:06 ب.ظ

سلام خسته نباشی عزیز

یوکابد پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:38 ب.ظ http://youkabed.blogsky.com

سلام
خوب من در مورد نوع موسیقی ایرانی اطلاع زیادی ندارم اما از ناصر عبدالهی خوشم میاد این اواخر هم یکم بیشتر ((: در ضمن خیلی خوب گزارش مینویسی خیلی چیزا میدونی ها
به منم یاد میدی استاد؟؟؟

قاصدک پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:46 ب.ظ http://636.blogsky.com

سلام دوست خوبم
جدا سنی من نمی دونستم خوب حالا این چه ربطی داره اینکه از یه محله فقیر نشین هم باشه دلیل بر این نمی شه که اونو مایه شرمساری شهر شون بدونه!!!!!!
شاد باشی

نوید پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:50 ب.ظ http://sli.blogsky.com

به این دوست خوبت بگو عزیزم ناصر نه تنها مایه شرمساری نیست بلکه هنوز مایه افتخار استانمون هم هست.تو رو خدا اینجا دیگه دست از سیعه و سنی برداریم بیا بابا این چیزا رو بداریم کنار ما هر بد بختی میکشیم از همین تفرقه هاست.تازه مگه ناصر سنی نیست؟ کم شعرهایی در وصف حضرت علی و فاطمه خونده سنی که همه اینا رو قبول داره ....
من نمیخوام به این مسئله دامن بزنم چون خیلی چیزها هست که بگم.

بندر موزیک پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:26 ب.ظ http://bandarmusic.persianblog.com

دوست عزیز من هرگز به سنی ها و سید کاملیها توهین نکرده ام و نخواهم کرد .دوباره مطلبم را بخوان و تا چیزی رو درست نفهمیدی جوابیه نده!

سلام دوست من......ممنون که اومدی این مطلبو خوندی...من هم نگفتم شما توهین کردی... مطلب شما رو چندین بار خوندم ولی کاش خودتون هم این کار رو انجام داده بودین... ........ متاسفانه اشتباهات عجیبی در نوشته های شما هست که ..........موفق باشی ...منتظر مطالب جدیدت هستم.

هیچکس پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:00 ب.ظ http://www.hichkas-ptl.blogsky.com

سلام
تاخیر من رو ببخش. مطلب فوق‌العاده عالی و (به تعبیر دکتر سروش) «پرمغز»ی نوشتی. من چیزهایی عجیب از ناصر شنیدم. درست یا غلط این چیزهایی که شنیدم بماند چون دخلی به من نداره اما نوع موسیقی او و جنس صدای او رو دوست دارم.
پیروز باشی.

پارکانت پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:30 ب.ظ http://parkanet.blogsky.com

با سلام ممنون که سر زدید وبلاگ من روز نوشت هست و لینک دوستان هم ندارم . واسه همین هست که نظرات من کم هست . به زودی تغییراتی میدم خوشحالمیشم باهات تماس داشته باشم .

o(^._.^)o پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:34 ب.ظ http://ahmad4u.tk

سلام داش سیا
امیدوارم که تو هم خش بشی
زیاد هم اعصاب خو بابت ای بنده خدا خط خطی مکو حالا بنده خدا یه کارویی ایکردن تو زیاد به فکری مبش به فکر ابرام منصفی بش که آهنگش تک شوزه او هم یه خواننده خارج از کشور تا اطلاع ثانوی بدو به وبلاگم کماکان سر بزن مواظب سر خو هم بش مخصوصا رگ پیشونیت که درایزدن !
راستی یاد دستکشت بخیر !
ای داد بیداد از خنده سنک کوب موکه ! :))
یادتن؟

رضا پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:40 ب.ظ http://gotosky.blogsky.com

خیلی زیبا بود به من هم سر بزنید و لطفا نظر بدید.

*دختر خلیج* پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.dokhtarekhalij.persianblog.com

سلام .من به شخصه اصلا ناصر رو قبول ندارم ... کسی که تا دیروز از شرابخوران درجه یک بندر بوده .امروز واسه فروش کاستش از حال عرفانی قصه ها ساز میکنه ... کسی که اراده نداره ... مدام پی هوس و عوض بدل کردن زناشه ..!!! کسی که تا دیروز جام ۷ خط رو سر میکشید امروز موی بلند خودشو با مسیح برابر می کنه... متاسفم ... واسه کسی که عرفان و عشقو واسه ی امور دنیویش .../ ... واقعا متاسفم .../

سلام......خوب دوست هنر مند من شما باید بهتر از بقیه بدونین که سلیقه نقش مهمی در هنر داره.......در ضمن شما ناصر رو از چه نظر قبول ندارین ...دانش موسیقی شما در حدی هست که بتونین از اون ایراد بگیرین؟...همه ما بدی ها و خوبی هایی داریم که نهفتس...حتی شما حتی من!...دوست دارین همه از اونا مطلع باشن و... این چیزهایی که در مورد ناصر نوشتین چند بار با چشم خودتون دیدین؟...شما شنیدین که ناصر شراب خورده........منم از دوستم که رفته بود پیش ناصر شنیدم که اون وضو می گرفته و بعد مینشسته پشت ارگ!!!.....برای من نه اون شراب خوردنش مهمه و نه این وضو گرفتنش........برای من این مهمه که اون امروز داری موسیقی من رو موسیقی دیار من رو به تمام ایران نشون میده...اون هم به شکل بسیار خوبی...این برام مهمه که اون امروز نماینده موسیقی هرمزگانه.این مهمه که اون روی سن قوی ترین خواننده پاپ ایرانه...ازش ممنونم......درون هر کس به خودش مربوطه........................بازم ممنون از لطفت

flasher جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:06 ق.ظ http://swf22.blogfa.com/

حقیقتا ناصر خواننده ی خوبیه ............من از شعراش و ترانه هاش خوشم میاد اما کاری به خودش و شخصیتش ندارم هر چی می خواد باشه اگه کسی طر فدارشه و دوستش داره باید در زمینه ی خوانندگی اونو دوست داشته باشه حالا یه مسایلی رو ما شاید از زندگیش مطلع بشیم ازش بدمون بیاد شاید هزاران نفر مثل اون باشن که ما دوستشون داریم ولی اگه بفهمیم چطور شخصیتی هستند ازشون متنفر بشیم....... این دلیل نمیشه

مهران (اولین قلب آبی) جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:30 ق.ظ http://mehran272.persianblog.com

سلام..... در واقع من آشنایی زیادی نسبت به آقای عبدالهی از نظر شخصیتی و سایر موارد نداشتم ولی این هم باعث نمیشه نظر خاصی در مورد شخصیت ایشون بتونه برای من مهم باشه در حالی که من صداشو و ترانه هاش رو میپسندم ... گاهی اوقات ناصر زیبا میخونه و گاهی اوقات زیبایی ناصر رو در بر میگیره و بعضی وقتها هم همه چیز توی کار و زندگی ناصر هست الا اونی که باید باشه ... من که تا همین قبلها بندر رو با ناصر میشناختم ... ولی تا جایی که دیدم جایگاه ناصر یه کمی در بندر ضعیفه ... به هم حال ....

سفیدبرفی جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:18 ب.ظ http://onlymahsa.blogsky.com

سلام
بسیار جالب بود. خسته نباشید.

نازنین جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:27 ب.ظ http://blackrose.blogsky.com

سلام به دوست عزیزم اگه دیر به دیر میام پیشت من و ببخش باور کن سرم خیلی شلوغه
ولی سیاوش جون خیلی به فرهنگیات علاقه داری
این خوبه
دوست آسمانی تو

زهره جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:39 ب.ظ http://rahadarbad.blogsky.com

سلام ممنون که به من سرزدی وبلاگ کامل و خوبی داری
موفق باشی

کامیرا شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:42 ق.ظ http://www.bandarabbascity.tk

اینکه ناصر عبدالهی کیه و چیکار می کنه و چند تا زن داره به هیچکدوم از ما مربوط نمیشه و این ذاتاٌ یکی از ویژگی های شهرته که هرکی توی هر جای دنیا معروف میشه مردم نسبت همه چیزش حساس می شند و براشون جالبه که بدونند مثلا لباس زیر جنیفر لوپز چه مارکیه...
ما ناصر رو به عنوان نماینده موسیقی بندرعباس ( و نه موسیقی جنوب) فرستادیم تهران. انصافا استعداد ناصر و بکار گرفتن این استعداد در زمینه موسیقی انکار ناپذیره و توی این چند سال خودشو خوب نشان داد. اما اینکه می خواد توی همه زمینه ها - مثلا عرفان - اظهار نظر کنه کفر بعضی ها رو در میاره. نمونه‌ی بارزش هم همین برنامه کذایی پنجره است که توی اون اتفاقاتی افتاد و حرفهایی زد که همه بهش گیر دادند. البته ناصر مدتها پیش از اینکه در کل کشور معروف بشه به مناسبت دهه فجر به یه دبیرستان پسرانه در سطح شهر دعوت شد و اونجا هم ازش خواستند که صحبت کنه ، اما باز طبق معمول جو گرفتش و یه جمله تاریخی گفت که حتی آوردنش اینجا عذر اخلاقی داره !
حالا اینکه دیگه ناصر عبدالهی یا هر شخص معروف دیگه ای عرق و مشروب می خوره و توی فلان مجلی خصوصی شرکت می کنه اولا به ما ربط نداره ، ثانیا به شعور و دیانت شخص بر می گرده. و صد البته مردم ما نسبت به این جور مسائل حساس هستند.
تا جایی که به ما مربوطه ، وظیفه مونه که موسیقی مونو خوب بشناسیم و هر جایی که احساس کردیم ، باید ازش طرفداری کنیم ، حالا چه ناصر باشه چه محمد روهنده چه رضا صادقی و البته این به معنی تایید اخلاق و رفتار شخص نیست ، چون زمینه بحث ( بحثی که بندرموزیک اونو راه انداخت ) در مورد موسیقیه و شکی نیست که هیچکدوم از خواننده ها خالی از عیب نیستند. چه در زمینه فنی ( موسیقی ) چه زندگی شخصی. پس از همه که این مطالب رو خوندند و می خونند خواهش می کنم که مسائل رو باهم قاطی نکنند.
اما اگه می خواید که ازاین بحث های خاله زنکی بکنید و مثل روزنامه های زرد به فکل فلان خواننده و مدل دماغ فلان بازیگر گیر بدید ، راهش این نیست و جاش وبلاگ و این وبلاگ نیست ، خلاص !

سلام کامیرای عزیز..........ممنون.........کامل و منطقی بود.......استفاده کردم............خسته نباشی......

[ بدون نام ] یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:15 ق.ظ

سلام آقا مرتضی
بدون مقدمه می خوام برم سر اصل مطلب
اقا ای وا.. خوشم اومد . خوشبختانه یکی ازمطالبی رو که دغدغه فکری من بو د و خیلی رهجع بهش فکر می کردم وبا دیگران هم صحبت می کردم همین مسئله بود
واقعا مردم هرمزگان به ویژه بندرعباس دارن بی جهت ناصر رو مورد سرزنش وبی حرمتی قرار می دن
آخه به چه جرمی به جه گناهی
شما ببینید مثلا فلان خواننده ای رو که مثلا در ایران می خونه چقدر براشون محبوب و مورد قبولشون هست بدون اینکه در نظر بگیرن از کجا اومده با چه پشتوانه ای با چه سواد موسیقی و با چه تلاشی یا حتی همین پیشینه که با اون سر ناصر بیچاره رو می خوان ببرن
نکنید این کار رو ناصر امروز آدم بزرگیه برای کارش تلاش زیادی کرده چرا باید ما همشهریاش به جای حمایت و کمک به اون خودمون سبب خرابی کار اون بشیم
مرتضی در این زمینه نه تنها ناصر تنها بل مسائل دیگه ای هم هست که خیلی حرف دارم ونمی تونم اینجا بگم لطفا ایمیلت رو برم بفرست تا بهت ایمیل بزنم
واقعا من از اینکه این چیزها رو می بینم خیلی ناراحت می شم فعلا دیگه نمی تونم حرف بزنم

سلام دوست من..........به نکته خیلی جالبی اشاره کردی............من ایمیلمو چطوری برا شما بفرستم شما که هیچ نشونه ای از خودت نذاشتی گلم...............اگه می خوای ایمیل بزنی روی عنوان مکاتبه با سیاورشن کلیک کن.............بالا سمت راست....یا روی ایکون یاهو ماسنجر کلیک کن و با ایدی من.....در ضمن عزیزم اسم من سیاورشنه...............ممنون از لطفی که داری

مجید جعفری یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:01 ب.ظ

آقا سلام
با عرض معذرت از اینکه برات هیچ اسم و نشانی نذاشتم
امروز خیلی بی مقدمه برات نوشتم که حتی یادم رفت مثل همیشه اسمم رو هم برات بذارم
اخه می دونی وقتی این مطلب رو خوندم ناخودآگاه برات نوشتم همونطور هم که گفتم این یکی از اون مسائلی هستش که خیلی ذهن منو مشغول خودش کرده
آقا پس منتظر ایمیل من باش اکه زحمتی برات نداره
تا یکی دو روز دیگه برات می فرستم

ستاره یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:38 ب.ظ http://www.saraymehr.persianblog.com

ببخشید مگر سنی بودن بد است؟انسان بودن مهم است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد